• Logout
Bonhoeffer ICT

Bonhoeffer ICT

Veelvoorkomende vragen en antwoorden

Tips

iPad of code kwijt, wat dan?

Gebruik van active X in Magister LVS

Supersnel absentie - overzicht

Invallen met foto's

Beste leerlingen/docenten,

Het is mij opgevallen dat de docenten of leerlingen af en toe melden dat hun Magister “helemaal is vast gelopen” en dat ze niks meer kunnen.

Dit probleem is te voorkomen door voor het verlaten van je werkplek je netjes op je computer af te melden. Ook bij het vastlopen is je afmelden vaak “de oplossing”.

Lees onderstaand voorbeeld. Jij bent bezig in Magister ELO, bijvoorbeeld studiewijzer en jij opent een bestand door erop te dubbelklikken. Er verschijnt een vraag: “Gemengde inhoud weergeven?”.

Je klikt netje op Nee. In hetzelfde venster onder werkbalk ( Internet Explorer 9 ) komt dan een vraag : “bestand openen (of opslaan)”. Klik op openen. Het bestand wordt meteen geopend.

Stel dat je merkt dat je bovenstaande stappen niet helemaal goed hebt doorlopen en je computer is vastgelopen. Wat doe je dan? Je meldt je netjes af en logt weer opnieuw in. Hierna werkt je computer en Magister weer naar behoren.

Bij het afsluiten je dus afmelden zorgt ervoor dat de verbinding die je gemaakt hebt bij de bijbehorende “servers” geregistreerd wordt. Hierna opnieuw inloggen levert dan geen problemen meer op.

Het komt voor dat digitaal lesmateriaal, venster (zelf gemaakte link in Magister) niet goed wordt geopend. De gebruiker, leerling of docent mist de “belangrijke” knoppen om verder te gaan met de oefening. Start Magister dan met een andere browser Google Chrome of Mozilla Firefox Web browser. Jij zult merken dat dan net venster wel goed wordt geopend en dat je geen problemen meer hebt met oefen materiaal.

Darko Kordic