• Logout
Bonhoeffer ICT

Bonhoeffer ICT

Veelvoorkomende vragen en antwoorden

Wachtwoordherstel

In december 2018 zal een nieuwe functie worden ingeschakeld die het medewerkers mogelijk maakt om zelfstandig je wachtwoord te wijzigen, wanneer je je wachtwoord kwijt bent, of wanneer deze verlopen is, zonder hulp van de systeembeheerder. Hiervoor moet je wel eerst een telefoonnummer en een alternatief e-mailadres opgeven.

Wachtwoordherstel instellen

Het instellen van wachtwoordherstel is een eenmalige handeling. Dit doe je zo:

  1. Ga naar je Azure-accountpagina .
  2. Klik op je profielfoto en klik op "Profiel"
  3. Je komt op je profiel. Rechts onder "Account beheren", klik op "Selfservice voor wachtwoordherstel instellen" wachtwoordherstel-1
  4. Er wordt je gevraagd om nog een keer je wachtwoord in te voeren. Voer dat nu in.
  5. Op de volgende pagina "Raak de toegang tot uw account niet kwijt" zie je welk telefoonnummer voor authenticatie en welk E-mailadres voor authenticatie zijn ingesteld. Je kunt deze ook wijzigen.
wachtwoordherstel-2

Vul bij voorkeur beide in. Volg hierna de aanwijzigingen die in detail zijn beschreven in het document wachtwoordherstel instellen [PDF] , of volg de aanwijzingen op het scherm. Wanneer je tevreden bent, klik op [Ziet er goed uit] en je bent klaar!

Nieuw wachtwoord aanvragen

Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen als volgt. Ga naar Office 365 Online en klik op het aanmeldingsscherm op "wachtwoord vergeten". Volg de aanwijzigingen op het scherm of volg de gedetailleerde aanwijzingen zoals beschreven in document Nieuw wachtwoord aanvragen [PDF] of .

Kies altijd een sterk wachtwoord! Lees waaraan je wachtwoord moet voldoen op Veilig omgaan met je wachtwoord

Links