• Logout
Bonhoeffer ICT

Bonhoeffer ICT

Veelvoorkomende vragen en antwoorden

Help mijn scherm is blauw

Probleem: Het scherm wordt blauw en je ziet niets meer, behalve een dingetje linksonderin.

Verklaring: De computer waarop je werkt is een View Client Desktop met Windows XP, waarop de View Client is ingesteld als shell. Als je op de View menu klikt , wordt de View Client geminimaliseerd.

Oplossing: Druk op [Alt-TAB] om het View Client-venster weer open te maken.

Mijn scherm is vergrendeld en daarna moet ik afmelden

Probleem: Als ik een aantal minuten niet aan mijn computer heb gewerkt, springt hij in een beveiliging. Je ziet de tekst Druk op Ctrl-Alt-Delete om deze computer te ontgrendelen. Wanneer ik dat doe moet ik helemaal uitloggen en opnieuw beginnen. Kan ik dat omzeilen, want dat is wel erg lastig?

Verklaring : als je op Ctrl-Alt-Del drukt, komt zowel de virtuele desktop als de fysieke desktop in het menu. Je krijgt dus eerst een Windows XP venster te zien met de keuzen Afmelden, Afsluiten of Annuleren. Klik op Annuleren. Je krijgt nu wer het Windows 7 scherm te zien. Klik op het bloemetje en geef je wachtwoord om de computer te ontgrendelen.

Oplossing: Druk op Ctrl-Alt-Insert, klik op het bloemetje, tik je wachtwoord in en je kunt verder.

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Druk op Ctrl-Alt-Insert, kies Wachtwoord wijzigen.

Hoe vergrendel ik mijn computer?

Druk op Ctrl-Alt-Insert, kies Deze computer vergrendelen.

Hoe ontgrendel ik mijn computer ?

Druk op Ctrl-Alt-├Źnsert, klik op de afbeelding. Tik je wachtwoord en druk op Enter

Waarom kan ik niet meer verbinden met de desktop vanaf mijn iPad?

De VMware View Client (tegenwoordig VMware Horizon Client geheten) op de iPad laat altijd een icoontje zien. Dit icoontje is een snelkoppeling die verwijst naar de desktop waarmee je het laatst verbonden bent geweest. Deze desktop heeft een versienummer en er worden regelmatig nieuwere versie gemaakt. Een voorbeeld zie je hieronder.

ipad-view-client-duidelijkedesktop3.png Δ

De kans is groot dat de desktop waarnaar de snelkoppeling wijst niet meer bestaat en dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Doe dan het volgende:

  • klik het icoon aan en houd het ingedrukt totdat het icoon gaat wiebelen en een kruisje zichtbaar wordt.
  • Klik op het kruisje linksboven het icoon om het te verwijderen.
  • Klik op "Done".
  • Maak nu opnieuw verbinding met de desktopserver desktop.bonhoeffer.nl.

Er wordt nu een snelkoppeling bewaard in de VMware View Client. Dit kun je volgende keer aanklikken om snel verbinding te maken.